Welcome to our Member Spotlight! We are delighted to present Ernst Grillhiesl from Bavaria, Germany.

Ernst creates stunning watercolor paintings of landscapes, still lifes, portraits, and architecture. To see more of Ernst's artwork, visit his gallery: http://community.art-is-fun.com/photo/photo/listForContributor?scre...

When you view his portfolio, be sure to click on the images to view them larger!

Please join us for this interview with Ernst:

How would you describe your art?

I use for painting every necessary technique to reach a satisfactory result.

Wie würden Sie Ihre Technik beschreiben?

Ich benutze zum Malen jede Technik die erforderlich ist um ein befriedigendes Ergebnis zu erzielen.

How long have you been an artist and how did you become an artist?

In advance, I don't call myself an artist, but a hobby painter. Originally, I did wood carvings, but this hobby is very time-consuming and expensive. The second step was painting in watercolor - since 1993. It is exactly as sophisticated and learn-intensive when you do it in a realistic way. Before the outdoor painting time, I painted on a kitchen cupboard, using pictures I had taken. On the side, from multiple books, I analyzed to the last detail, studied, and tried the works of John Pike, J.F. Watson, Tom Hill, etc.

Wie lange sind Sie ein Künstler und wie hast du ein Künstler zu werden?

Vorab, ich bezeichne mich nicht als Künstler, sondern als Hobbymaler. Ursprünglich habe ich Holzschnitzereien gefertigt, aber dieses Hobby ist sehr zeitintensiv und teuer. Der zweite Schritt war das Malen in Aquarell - seit 1993. Es ist aber genauso anspruchsvoll und lernintensiv, wenn man es im realistischen Stil betreibt.
Vor der Outdoor-Malerei habe ich nach selbst fotografierten Bildern am Küchenbuffet (Indoor) gemalt und nebenbei die Arbeiten von John Pike, J. F. Watson, Robert Wade, Tom Hill usw. aus zahlreichen Büchern bis ins Detail analysiert, studiert und probiert.

What is your favorite medium and why?

My favorite medium is and will remain pure watercolor. Aids like masking fluid/liquid, opaque white, gouache, etc. I will use only in exceptional cases and when the theme is very complicated. During the last decades, I used and added professionally various mediums which included a short episode working with oil.

A gifted painter (Lambert van Bommel) who lives close by, was the decisive factor why I stayed (to this day) with watercolor and became a plein-air fanatic. Only there can you learn accurate seeing, he said, and this is absolutely true.

Was ist Ihr Lieblingsmedium und warum?

Mein Lieblingsmedium ist und bleibt das reine Aquarell.
Hilfsmittel, wie Maskierflüssigkeit, Deckweiß, Gouache etc. verwende ich nur in Ausnahmefällen, wenn das Motiv sehr kompliziert ist.
Während der letzten Jahrzehnte habe ich beruflich verschiedene Medien verwendet und eingesetzt, daneben eine kurze Episode mit Ölmalerei.
Ein begnadeter Maler (Lambert van Bommel) der ganz in der Nähe wohnte, war der ausschlaggebende Faktor, warum ich bis heute beim Aquarell geblieben bin und zum Plein-air-Fanatiker wurde. Nur dort kann man das exakte Sehen lernen, sagt er, und das stimmt absolut.

Pick one work of art from your Art Colony portfolio and tell us the story behind it. Why does this piece have meaning to you?

Actually, there is no theme I would prefer. Landscapes and architecture, as easily recognized in the set images, are my favorites. There are a few portraits and flowers - but they are not my great passion. I try not to picture people in my works. 

Basically, every image tells a story or has a small happening on the side. All my paintings are my children and I'm reluctant to part from them.

Wählen Sie eine Kunstwerk aus Ihrer Art Colony Portfolio und erklären Sie uns die Geschichte dahinter. Warum dieses Stück haben bedeutet für Sie?Welche Maßnahmen haben Sie ergriffen, um das Stück zu schaffen?

Eigentlich gibt es kein Motiv, das ich bevorzugen würde. Landschaften und Architektur sind, wie unschwer an den eingestellten Bildern zu erkennen, meine Favoriten. Es gibt aber auch ein paar Portraits und Blumen zu sehen - sie sind aber nicht meine große Leidenschaft. Ich versuche in meinen Bildern keine Menschen abzubilden.
Im Grunde erzählt jedes Motiv eine Geschichte oder hat eine kleine Begebenheit am Rande. Alle Bilder sind meine Kinder und ich trenne mich sehr ungern davon.

Tell us about one medium, technique, or style that you would like to try working with (that you have not tried before) and why you would like to try this.

Beside watercolor (since 1993), I have not tried any other paint medium. I still have to learn a lot about watercolor that all other activities and tries would only interfere and distract.

Erzählen Sie uns von einem Medium, Technik oder Design, die Sie möchten, um zu versuchen das Arbeiten mit (die Sie vorher noch nicht versucht haben), und warum Sie möchten, um dieses zu versuchen.

Nein, außer Aquarell habe ich (seit 1993) kein anderes Mal-Medium versucht. Ich habe noch viel zu lernen im Bereich Aquarell, dass alle anderen Aktivitäten und Versuche nur stören und ablenken würden.

Is there an element of making art that you enjoy the most, and why?

Like many of my previous reviewers, painting is pure relaxation. That's why I chose it. I design no theme, but paint as exactly as possible from nature. Only copying that what nature offers and that is a lot of information. Everything else would possibly cause stress in the hobby. With every theme, I can turn off the extent and concentrate that everything around me will be faded out. I did not even register a severe accident with sirens, which happened in the spring of this year and was less than 300 m away.

Of course, not every theme will turn out to my fullest satisfaction, but this is secondary. Painting for the fun of it comes first and doing this possibly every day.

Gibt es ein Element der Kunst zu machen, die Sie am meisten schätze, und warum?

Wie viele meiner Vorschreiber ist das Malen Entspannung pur, darum habe ich es auch gewählt. Ich konstruiere kein Motiv, sondern male so exakt als möglich von der Natur ab. Nur abmalen was die Natur anbietet und das ist jede Menge an Informationen. Alles andere wäre womöglich Stress beim Hobby.
Bei jedem Motiv kann ich soweit abschalten und mich konzentrieren, dass alles ringsum ausgeblendet wird. Sogar einen schweren Unfall mit Sirenen, heuer im Frühjahr, der kaum 300 Meter weit weg passiert ist, habe ich nicht registriert.
Natürlich wird nicht jedes Motiv zu meiner vollen Befriedigung erstellt, aber das ist zweitrangig, an erster Stelle steht der Spaß an der Freude und das möglichst jeden Tag.

If you could imagine the "perfect art day" for yourself, what would it be like?

The perfect art day happens every year at Bad Windsheim. The atmosphere, the painting colleagues, the exhibits, etc, everything is high-spirited. I would love to repeat often (with like-minded in my area) such a day, but this is utopia. Colleagues could be very jealous.

Wenn Sie konnte sich vorstellen, die "perfekte Kunst Tag" für sich selbst, was würde es sein?

Der perfekte Kunst-Tag findet alle Jahre in Bad Windsheim statt, wo die Atmosphäre, die Maler-Kollegen, die Exponate usw. absolut stimmig sind. Gerne würde ich mit Gleichgesinnten in meiner Umgebung öfter so einen Tag wiederholen, doch das ist Utopie. Kollegen können sehr eifersüchtig sein.

Do you have any tips or advice for aspiring artists?

My personal experience is practice, practice, practice and not to get bogged down in thousands of different paint mediums in which you believe you must be present because others do it, too. Concentrate on one thing and settle down with it as much as possible. This can take years. This patience must be applied.

Haben Sie Tipps oder Ratschläge für angehende Künstler haben?

Meine persönliche Erfahrung ist das Üben, Üben, Üben. Sich nicht verzetteln in tausend verschiedene Mal-Medien, in denen man glaubt präsent sein zu müssen, weil es andere auch tun. Konzentrieren auf eine Sache und die so gut wie möglich erledigen. Das kann Jahre dauern, diese Geduld muss man aufbringen.

Anything else you would like to mention that I didn't ask?

I would like to see more care in the setting of the images in the forums. There are a lot of free picture editing programs available that this should not be a hindrance. After all, everyone would like to see their work getting attention.

Alles was Sie sonst noch erwähnen, dass ich nicht fragen würde?

Ich würde mir mehr Sorgfalt bei der Einstellung der Bilder in den Foren wünschen. Es gibt jede Menge kostenloser Bildbearbeitungs-Programme, dass das kein Hindernis sein dürfte. Schließlich möchte doch jeder, dass sein Werk Beachtung findet.

* Many thanks to Rita Lulay Malsch for translating Ernst's interview from German to English!!

Views: 818

Reply to This

Replies to This Discussion

Congratulations Ernst to be the POTW. I enjoy reading your interview; I love your work, you have an amazing talent; I'm looking forward to see more of it!!!

Many many thanks for your kind comments!
I would like to involve myself more in the
blog and in other sectors - but I speak no
English - sorry.
Ernst

Your work is elegant and sophisticated, wonderful interview too! jean

Your work is top notch. I would place your landscapes watercolors with the top watercolor artists of the world.

Reply to Discussion

RSS

Guidelines

New to the site? Check out our Guide to Getting Started.

Please take a moment to read our Member Guidelines. Thanks!

Need help?

If you need assistance with this site, please visit the Site Help forum where the moderators and/or other members will assist you.

About

The Art Colony is a fun online art community for artists of all abilities working in painting, drawing, mixed media, sculpture and handicrafts! Join us and share your art, ask questions, receive tips, and make new friends!

It is 100% FREE to join the Art Colony and always will be!

Jane Miles 

Artist and Owner of The Art Colony                      

The Art Colony is co-run by a fabulous team of enthusiastic moderators:

Pat

Stacy

Members

© 2017   Created by Jane Miles. All Rights Reserved.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy Policy  |  Terms of Service